När jag var yngre (ja bara för några år sen) så hatade jag verkligen att svettas. Fanns liksom inget värre! Jag förknippade väl svett med att det var ofräscht eller att bara "tjockisar" svettades. Detta har dock ändrats. Jag ser svett som ett bevis på att jag jobbat hårt och vet att problemet är löst med en dusch (som ofta finns snart att tillgå).
 
Jag kan garantera dig att du kommer svettas floder, speciellt ifall du inte är så van vid att träna. Men det gör inget, det är som sagt lön för mödan. En del brukar skämtsamt säga att svett är fett som gråter, vet inte om det finns nån sanning i det. Men det kanske kan vara en uppmuntrande tanke när det känns svårt. Vad jag säger nu är ju inte att du kommer sluta svettas med tiden, men det kommer kanske avta en aning. Märkte av detta igår då jag var ute med gräsklipparen och puttade den över gräsmattan (kan tillägga att vi hade ca 30 grader här igår). För några år sen hade svetten runnit av mig redan efter 3 meter av gräsmattan. Men den här gången var det otroligt lugnt på den fronten faktiskt! Sen beror det ju på vad man gör och hur intensivt man gör det också. Ibland ser man ut som en dränkt katt efter ett träningspass. Men då är det ju extra skönt att ta en svalkande dusch och sen sjunka ner i soffan! Eller hur?
 
 
 
 
 
 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej