Igår gjorde jag något som jag aldrig trodde skulle ske. Jag joggade/sprang 5 km utan att stanna. Det är snudd på ett mirakel och samtidigt ett bevis på att man kan klara vad som helst. Bara viljan finns. Kanske kan något som ett lopp var sporren som krävs för att komma igång.
 
De största fördelarna med att delta i något liknande är att du garanterat kommer bli sporrad och peppad av de andra deltagarna. Det var svårt att inte dras med i atmosfären ifrån de andra 14 999 tjejerna som också deltog i gårdagens vårrus. Dessutom behövde jag inte känna mig ensam, även fast min löpkamrat var något snabbare än jag.  Inte nog med detta så fick man en fin naturupplevelse samtidigt som det blev gratis motion. Det bästa var ju att man inte behövde springa ifall man inte ville. Ett litet tips för att komma igång. Det finns många andra lopp under året, utöver vårruset. Flera av loppen har dessutom olika distanser att välja på.
 
 
 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej